Projektowanie Logo

Tworzenie wizerunku firmy zależne jest od wielu czynników, ale często decydującym jest logotyp. To ten, umieszczony w najważniejszym miejscu produktu, ulotki, strony internetowej, stanowi o odbiorze całej firmy i produktu. Przede wszystkim decyduje o zainteresowaniu lub nie. Odpowiednio zaprojektowany, musi przykuć uwagę, ale co ważne, nie może górować nad resztą informacji. Musi być on integralną częścią całości i stanowić jedynie intuicyjne dopełnienie całego obrazu. Dzięki temu, odbiorca ma wrażenie patrzenia na coś, co jest spójne.

W projektowaniu logo bardzo łatwo popaść w skrajność i zaprojektować coś, co z każdej strony walczy o Naszą uwagę. Łatwo wtedy o zjawisko przeciążenia informacyjnego, kiedy to odbiorca przyjmuje tak dużo bodźców, że czuje on zmęczenie psychiczne i fizyczne, a jednocześnie czuje lekką dezorientację. Jak tego uniknąć? Po części odpowiedź znajduje się w pierwszym akapicie – spójność. Z drugiej strony trzeba pamiętać o tym, że na ten czynnik składa się wiele elementów. Projektowane logo musi posiadać odpowiednie kolory. Barwy wykorzystywane w procesie brandingu, muszą być dokładnie dobrane do profilu działalności, podkreślić charakter firmy i pasować do wszelkich usług, w których być może firma już działa. Nie trudno bowiem wyobrazić sobie sytuację, w której logo nie będzie powiązane ze stroną internetową lub broszurami. Trzeba po prostu wiedzieć, w jakich przypadkach logotyp może być delikatny i ubrany w pastelowe kolory, a w jakich przypadkach to rozwiązanie nie zda egzaminu i ciężkie kolory nadadzą błędną konotację. Jednocześnie nie jest wcale powiedziane, że jedno logo ma obsłużyć całą markę. Istnieją bowiem przypadki, w których na każdy kanał dystrybucji informacji projektowane są zupełnie osobne loga lub loga o lekko zmienionym podpisie, kolorze lub geometrii. Wszystko to zależne jest od odpowiedniego rozpoznania charakteru firmy.

Projektowanie logo, to też odpowiednie wzornictwo produktów. Projektant wie, jak przykuć uwagę. Wie, jak zaprojektować logo spójne z marką lub ją wykreować, ale i co ważne, wie, że mniej, znaczy więcej. Logotyp nie może posiadać zbyt dużej ilości szczegółów, bo staje się nieczytelny, a jednocześnie należy pamiętać o skalowalności. Raporty finansowe, broszury, ulotki lub dokumenty firmowe mogą posiadać logotyp o innym rozmiarze, a im więcej szczegółów w logo, tym mniejsza czytelność w mniejszym rozmiarze. To samo dotyczy barw. Wiele raportów i dokumentów, może być drukowanych w czerni i bieli, a mimo to, logo powinno wyglądać idealnie. Jest to istotny problem z którym musi zmierzyć się każdy projektant.  Dobrym przypadkiem, gdzie logo zachowuje skalowalność i jakość, obojętnie w jakiej formie jest przedstawiane, jest logotyp Apple – jednocześnie zachowane jest spójność, a prosta zmiana kolorów, może wykreować nowy produkt.

Jak wybrać dobrego projektanta logo?

Wybranie odpowiedniego projektanta, to przede wszystkim odpowiednie portfolio. Bowiem jest tylko jeden sekret dlaczego, ktoś, jest w czymś dobry – robi to odpowiednio długo. Odpowiednio przygotowane portfolio, to nic innego jak dowód wieloletniej działalności na rynku i obyciu z przeróżnymi klientami. My, jako przyszły klient musimy patrzeć krytycznym okiem na każdy detal i oceniać surowo. Patrzy na kolory, nasycenie barw, ogólną geometrię, i to, czy jest przykuwające uwagę. Jak i czy pasuje do ogólnego charakteru marki.

Jak wygląda proces tworzenia przykładowego logo?

 

Nasze portfolio:

Skontaktuj się z nami: