Projekt graficzny a wydruk
Praktycznie każdego dnia napotykamy na wiele różnych form projektów graficznych. Ulotki, wizytówki, katalogi, czy chociażby widziane na półkach sklepowych opakowania produktów. Profesjonalny i przykuwający uwagę projekt graficzny niewątpliwie decyduje o tym, że patrzymy na wydruki z zachwytem i przyjemnością. Jednak, nie jest to jedyny sposób na przykucie uwagi oglądającego. Fakt, iż na zadrukowanej płaszczyźnie papieru czy kartonu możemy nadać niezwykłe cechy – nazywany jest w branży reklamowej jako uszlachetnienie druku. Pomaga to zwiększyć walory wizualne papieru, wzmocnić strukturę materiału i przede wszystkim nadać jej niepowtarzalny wygląd.
Uszlachetnienia druku w Agencji Reklamowej DKAmedia
Jak zostało to już wspomniane, aby nadać naszym wydrukom wyjątkowego charakteru używamy następujących technik uszlachetniania materiałów drukowanych:
- FOLIOWANIE
- Foliowanie jest jedną ze standardowych metod uszlachetnienia druku. To nic innego jak powlekanie papieru o różnej grubości folią, którą niektórzy nazywają także laminatem. Dostępnych jest wiele rodzajów foliowania: foliowanie błysk, foliowanie mat, czy coraz bardziej popularny tzw. soft touch uważany przez wielu jako aksamitny w dotyku.
- LAKIER WYBIÓRCZY UV
- Lakier UV to dodatkowa warstwa wypukłego lakieru nakładana na oryginalny projekt graficzny. To uszlachetnienie wzbogaca nasz wydruk o wyczuwalną strukturę, która nadaje naszym produktom elegancki wygląd. Świetnie prezentuje się w połączeniu z foliowaniem w macie.
- ZŁOCENIE I SREBRZENIE
- Złocenie lub srebrzenie bardzo dobrze prezentuje się na tle jednolitych kolorów lub stonowanych grafik. Jest to podobnie jak wyżej dodatkowa warstwa nałożona na wcześniej uszlachetniony materiał. Złocenia i srebrzenia zazwyczaj wykonuje się na pojedynczych elementach, czcionkach, a także jako wzór lub tekstura. Jest to zdecydowanie najbardziej uwidoczniona część wydruku, dlatego niezwykle ważna jest jej kompozycja.
Dla kogo uszlachetnienia wydruku?
Zastosowanie wymienionych wyżej uszlachetnień, jak się domyślacie, wiąże się z wyższymi kosztami. Planując budżet na reklamę, warto jednak wziąć pod uwagę takie rozwiązania w przypadku, gdy chcemy zaprezentować swoją ofertę ważnemu i wymagającemu klientowi. Wizytówki srebrzone czy katalogi pokryte wybiórczym lakierem UV na pewno zapadną w pamięć i podkreślą dbałość o markę i wizerunek Waszej firmy, co z pewnością przyczyni się do większej ilości zleceń.
Dlaczego warto skorzystać z foliowania?
- Dzięki dużemu doświadczeniu oraz zaangażowaniu, projekty realizowane w Agencji Reklamowej DKAmedia nie ograniczają się tylko do zafoliowania całej powierzchni wizytówki. Największą zaletą tej metody jest wizualne ubogacanie produktów poprzez możliwość łączenia technik uszlachetniania, dzięki czemu finalny projekt jest niezwykłą kompozycją artystyczną.
- Każda folia ma inne właściwości oraz parametry techniczne, jednak wszystkie z nich mają za zadanie ochronić zadrukowaną powierzchnię przed czynnikami zewnętrznymi. Dzięki foliowaniu nadruki pozostaną dłużej świeżę, wyglądające jak nowe.
- Wartością dodaną foliowania jest, podbijanie nasycenia kolorów. Metoda ta uszlachetnienia kolory wydrukowanych materiałów, które wyglądają na żywsze. Wizualnie folia podnosi jakość nadruku.
- Modny mat – jeżeli klientowi nie zależy na efektownym połysku lub dużym nasyceniu barw do foliowania można wykorzystać folie matową, która ma za zadanie ochronę materiału reklamowego bez dodawania dodatkowych walorów wizualnych.
Druk